۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۶۱۲۲۳۲
آیت الله سعیدی:

قم استخوانی در گلوی دشمن است | دشمن برای قم خواب ها دیده است

قم استخوانی در گلوی دشمن است | دشمن برای قم خواب ها دیده است
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت قم را استخوانی در گلوی دشمنان دانست و با اشاره به تلاش دشمن برای آسیب به قم، خوستار مقابله با برنامه های دشمنان و بدخواهان در این شهر مقدس شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش آمران به معروف و ضابطین تیپ امام صادق(ع) که در سالن همایش های این تیپ برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی قم را حرم اهل بیت(ع) می داند در حالی که مزار ائمه معصومین(ع) در جای دیگری است و برخی ائمه(ع) حتی به قم هم نیامده اند بنابراین مشخص می شود که حرم معنای دیگری دارد.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: در زمینه بهشت تعبیرات مختلفی است بیان شده است اما در زمینه زائران حضرت معصومه(س) گفته شده است "وجبت له الجنه" بنابراین چنین مکان شریفی با این قداست امروز امانتی در دستان قمی ها است که در طول تاریخ به شکل های مختلف مورد اشاره قرار گرفته و برای حفظ آن نیز تلاش های فراوانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه اموی تلاش کرد که مدینه یعنی حرم پیامبر را به مرکز فساد تبدیل کند و چین نیز کرد به گونه ای که هنگامی امام صادق(ع) در میهمانی یکی از یارانش شرکت می کند صاحب خانه برای فردی که تقاضای آب می کند شراب می آورد؛ عمل این فرد به دلیل مخالفت با امام نبوده بلکه چنین موردی در آن زمان عادی شده بوده است.

امام جمعه قم با بیان این که حرم بودن قم دارای جهات تکوینی و تشریعی است، گفت: جهت تکوینی در دست خداوند و جهت تشریعی در دست مردم است که اگر مردم جهت تشریعی را رعایت نکردند مدینه پیامبر به مدینه ال سعود تبدیل می شود؛ خداوند که مکه را بلد امن خوانده است به دلیل این که مردم جهت تشریعی را رعایت نکردند به بت خانه تبدیل و با مجاهدت های رسول خدا(ص) و امام علی(ع) بت ها شکسته شد اما حفظ حرمت آن در روی زمین به دست مردم است و اگر رعایت نشود به دست آل سعود می افتد.

وی افزود: قم نیز حرم اهل بیت(ع) و نگهداری آن به دست مردم است؛ قم به استخوانی در گلوی دشمن تبدیل شده است و اگر سوریه، لبنان، کوفه کربلا و جاهای دیگر باقی مانده اند به برکت قم است و بیش از صد کشور در این شهر نماینده دارند که می خواهند این ویژگی را از قم بگیرند.

امام جمعه قم با تصریح بر این که عده ای نا آگاهانه وارد میدان حرمت شکنی و آتش بیار معرکه شده اند، بیان کرد: البته دستانی نیز در زیر خاکستر وجود دارد که آنها مسببان اصلی هستند که باید درهر دو جبهه یعنی مسببان اصلی و افرادی که جو زده شده و در این فضا قرار گرفته اند تلاش کرد؛ اگر دستشان برسد می خواهند در این قم کاری که در مدینه در زمان امام صادق(ع) کرده اند را انجام دهند اما به لطف خداوند و تلاش مردم چنین نخواهد شد.

تعداد بازدید : 6

وی با تأکید بر این که برخورد با افراد باید متناسب با آنها باشد، اظهار کرد: برخورد با مسببان اصلی و فریب خوردگان نباید یکسان باشد زیرا دشمنان منتظر هستند تا برخورد با افراد فریب خورد به گونه ای باشد که آنها را به سمت خود جذب کنند بنابراین برخود مردم مؤمن با این گونه افراد بسیار مهم است البته برخورد با مسببان اصلی نیز باید قاطعانه باشد که جایگاه نیروی انتظامی در اینجا مشخص می شود./1324/پ202/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات